Missä joulu, missä uusivuosi? Missä mennyt elämä

Taidan olla vähän myöhässä tässä havahtumassa, kun kouluunkin olisi mentävä tänään

Meidän maton alla asuu norsu. Sen norsun nimi on Saamattomuus ja se on minun lapseni. Rakastatko sitä? Jos et pidä kavereistani et pidä minustakaan. Niin olisi sanottavana jos uskaltaisin mennä meseen.

Miksi et enää vastaa? Rutto on tosiaankin sopiva nimi minulle, nyt sain sinutkin surulliseksi. Sillä pakkohan sinun on olla surullinen jos kykenet yhtään tuntemaan sympatiaa.Tai ehkä vihaatkin minua?

Eikö ole niin, että kaiken mitä olen saanut, olen myös ansainnut? Ja ehkä toisinaan Kohtalo, tai kuka nyt näistä asioista päättääkään, arvioi joskus meitä ja tekojamme alakanttiin. Erehtyä voi kuka vain, siis silloin meidän täytyy itse vähän avittaa oikeaan suuntaan? Näin uskon ja elämän ikuiseen kiertokulkuun, käärmeeseen joka syö itseään kasvaen kuitenkin itsestään, juoksevaan oravanpyörään. Kun yksi lopettaa tulee toinen tilalle. Minä jatkan sinun jättämälläsi tiellä, ja minun jälkeeni tulee joku muu. Jokainen löytäköön täyttymyksensä ja tehköön omat virheensä, ihminen on erehtyväinen, on joku viisas joskus ajan saatossa sanonut, joku, jonka nimeä oma aikamme ei enää tunne.

Unohdetaanko minutkin?

Täällä pysyn kirkon kirjoissa seuraavat sata vuotta ennenkuin kirkko poltetaan vastalauseena jumalalle johon kukaan ei usko. Luetko nimeni pölyn alta, muistatko sisareni? Kai meissä jokaisessa asuu pieni murhapolttaja ja Äiti Teresa.

Onhan se ikävä huomata yhä uudestaan ja uudestaan, ettei ihminen kykene pitämään lupauksiaan, vähiten itseään koskevia. Köyhät taiteilijat uskovat kuolemaan ehkä lujemmin kuin paavi, joka kantaa kristalliristiä kaulallaan. Eikö se ole ristiriitaista? Jos kerran uskomme Jumalaan ja hänen oppeihinsa, eikö Hänen pitäisi rakastaa enemmän nöyriä ja köyhiä, niitä, jotka jäävät kirkon taakse rukoilemaan pää painuksissa syntejään, kuin niitä rikkaita kullalla kirjailtuja, jotka röyhkeästi kävelevät pää pystyssä alttarille, ja kiittävät kaikesta saamastaan?

Onko minulla ja paavilla edes sama uskonto

Hyvin mahdollisesti ei, sillä kieltäydyn uskomasta suurempaan voimaan joka päättäisi elämästämme, että kaikki olisi jo ennalta määrättyä ja valmista, että joku armahtaa meidät synneissämme. Miten likainen sana synti onkaan, ehkä tekisin siitä keltaisen? Synti Olenko nyt jumala?

Ei kaikkea tarvitse sanoa kerralla.

Aika helvetin moinen viikonloppu, ellen sanoisi

Voiko perhosten pulssia mitata? -Laura